zondag 17 augustus 2014

Rompertje met stropdas + patroon!!

Allereerst, excuses! Ik ben mijn blog de laatste tijd een beetje aan het verwaarlozen.
Dat betekent niet dat ik stil zit, in tegendeel, ik ben erg druk geweest!
Met van alles, maar vooral met de voorbereidingen van de beurs.
Het is aanstaande woensdag al en ik begin al aardig zenuwachtig te worden. Heb ik wel genoeg? Zijn de dingen die ik heb gemaakt wel leuk? Wat ga ik ervoor vragen?

Maar goed, ook dit rompertje maakte ik voor de beurs. Ik kwam op het idee omdat mijn zoontje een shirtje heeft met een bedrukte stropdas, toen dacht ik, dat kan ik natuurlijk ook gewoon haken!
Na wat puzzelen en aanpassingen heb ik het patroontje uitgeschreven.
En om het goed te maken, deel ik het patroon met jullie! :)







Patroon stropdas:

Benodigdheden;
- Phildar coton 4
- haaknaal 4
- naald en stopnaald
- rompertje 

Patroon;

Aan het einde van elke toer haak je 1 keerlosse en keer je het werk!

toer 1; Maak een ketting van 9 l., 1 v. in de 2e l. vanaf de haaknaald, 7 v. (8)
toer 2; 2v. samenhaken, 4v., 2v. samenhaken (6)
toer 3; 2v. samenhaken, 2v., 2v. samenhaken (4)
toer 4; 4v.
toer 5; 2v. in de 1e v., 2v., 2v. in de laatste v. (6)
toer 6; 6.v
toer 7; 2v. in de 1e v., 4v., 2v. in de laatste v. (8)
toer 8; 8v.
toer 9; 2v. in de 1e v., 6v., 2v. in de laatste v. (10)
toer 10 t/m 29; 10v.
toer 30; 2v. samenhaken, 6v., 2v. samenhaken (8)
toer 31; 2v. samenhaken, 4v., 2v. samenhaken (6)
toer 32; 2v. samenhaken, 2v., 2v. samenhaken (4)
toer 33; 2v. samenhaken, 2v. samenhaken (2)
toer 34; 2v. samenhaken (1)
Hecht af en laat een lange draad aan je werk. Werk het begin draadje van de losse ketting met stopnaald weg.



Speld nu de stropdas vast op het rompertje, uiteraard goed opletten dat je hem precies in het midden hebt! Naai nu de stropdas langs de rand vast op het rompertje. Let op, trek het draad steeds goed aan, maar niet te strak!!! Dan krijg je kreukels/vouwen in het rompertje en dat word niet mooi.

Nou dit was hem dan, niet moeilijk toch?!
Als er nog vragen of opmerkingen zijn hoor ik het graag!!! 
Succes!! :)

Fijne zondag allemaal!
Liefs,
x Angel x


5 opmerkingen:

  1. Veel succes aanstaande woensdag, zal voor je duimen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk blog.
    Via Sanne kom ik hier terecht (So Sanne) en ben volger geworden, echt veel leuks hier.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk! Ik was net naar zo een patroontje op zoek!
    Thx, groetjs Sofie

    BeantwoordenVerwijderen